Friday, December 11, 2009

tiada jodoh~

salam...

sape ade tengok berita utama tadi??? ya pasal kemalangan jalan raya yang meragut nyawa... antara mangsa yang terlibat tue baru je akad nikah yakni baru je kahwin.. n x sampai 1 hari berkahwin arwah pergi menghadap ilahi.. ya tuhan lebih menyayangi arwah..

sedih bukan.. yang turut terkorban termasuk keluarga mangsa.. aku kurang jelas dengan ape yang berlaku, dimana tempat yang berlaku.. dan brape org yang terlibat.. yang sempat aku dengar kemalangan tue berpunca dari tayar yang pancit, mase tengah drive n then terbabas merempuh bas yang dari arah bertentangan...

aku x dapat bayangkan macam mane keadaan isteri arwah.. mase kat tv, aku lihat inai ditangan isteri arwah masih merah.. ye la baru je akad nikah.. tapi tuhan lebih menyayanginya.. aku harap isteri beliau lebih tabah..

ya, memang orang cakap mata yang memadang tidak same dengan bahu yang memikul.. ape yang aku harap, ALLAH akan memudahkan dan meringankan beban isteri arwah...

meh la kite sedekah al-fatihah semuge roh arwah tenang kat sane...

p/s: dugaan dari-Nya tibe tanpa kita rancang...