Wednesday, December 23, 2009

sangat2 suke ini bende~

salam...

sekarang (maksud aku bukan tengah malam nie okay) kat 8tv slot drama malam2 kol 8.30 pm ade tayangan citer boys over flower.. wah.. citer ape ek??? citer macam 1 bende yang besh la.. sebab ape?? sebabnye citer nie adelah remark again dari manga terkenal kat japan.. pergh stakat yang aku tau dah ade 3... so far aku dah jadi die hard fan untuk 2 series from 2 different country.. da 1st onez came from taiwan n 2nd onez from japan.. sangat2 la cute citer tue.. haha.. yg kat 8tv nie dari south korea.. belum minat lg.. hoho wah.. jom berkenalan dengan watak2 nie... x nak bace pun x pe.. hoho..

kenal2 same watak2:

wah... ganteng2 hero nye... mase amik gmbr nie baru aku tau ade gak dari negara lain.. rase macam bendera china tue.. yg last skali.. haha.. kalau salah bendera sila tegur ya.. almaklum la fail geo saye nie.. aish... n kalau x silap china version baru nak wat.. oho...


sila bace karakter secara melintang ya.. hoo. main karakter adelah baris pertama.. moslty karakter watak nie semue same.. aku dah tengok dari semue season.. karakter nie panas baran.. ego.. sombong yang paling penting kejam+sadis+zalim dan sewaktu dengannya.. haha.. tapi tue yang aku suke.. hoho..


then baris kedua.. nie heroin nye la.. wah.. dikelilingi lelaki hensem.. aish.. sangat2 la besh.. haha.. beliau la yang bersemangat waja yang dapat menukar karakter hero tue menjadi lebih normal sikit.. haha.. tue pun senghal2 lagi hero nye.. yang aku dapat simpulkan karakter nie sangat2 la bersemangat n x mudah putus asa.. yehaaaa..

baris ke3 nie.. beliau semue pelik..selain dari suke pakai baju kaler putih, dorang nie pendiam.. kalau x silap aku semue heroin ade crush ngan hero ke2 nie.. hoho.. then baru btol2 ngan hero 1st.. haha.. dier nie agak memahami prempuan tue.. but still last2 hero ke2 nie redha je.. lepaskan heroin.. dah nasib kan..hoho

mamat2 kat baris ke 4 plak.. player.. means playboy.. haha.. tapi dorang nie baik.. seyes.. sangat2 pentingkan sahabat.. hoho.. menyokong pencintaan hero n heroin walaupun dihalang dengan kejam oleh mak hero.. n ade sorang awek yang merupakan kawan heroin... dier nie memang minat kat mamat nie.. hahah.. ngorat la ape lagi kn..

so untuk mamat kat baris last nie plak.. mamat nie spesel skit.. sebab ape?? sebabnye mamat nie suke player ngan pompuan tua.. ops.. pompuan matang.. haha.. tapi still baik for their geng.. hoho...

so skang name watak dari tiga series... hoho.. suke tengok gmbar mereka.. aish...


~nie series dari taiwan~

-Jerry Yan as Dao Ming Si (hero@mamat kaler itam)
-Barbie Hsu as Shan Cai  (heroin)
-Vic Chou as Hua Ze Lei  (hero ke2@ mamat pakai jaket)
-Ken Chu as Xi Men (playboy@mamat kaler biru)
-Vanness Wu as Mei Zuo Ling  (suke wanita tua@ mamat pegang rambut)

hana yori dango~

~this onez from japan series~

* name watak based on gambar 1st skali.. oho
Jun Matsumoto as Domyouji Tsukasa
Mao Inoue as Makino Tsukushi
Shun Oguri as Hanazawa Rui
Shota Matsuda as Nishikado Sojiro
Tsuyoshi Abe as Mimasaka Akira



~nie yang tengah tayang kat 8tv~

Lee Min Ho: Gu Jun Pyo
Koo Hye Sun: Geum Jan Di
Kim Hyun Joong: Yoon Ji Hoo
Kim Bum: So Yi Jung
Kim Joon: Song Woo Bin
*bace dengan arah yg same.. oho..

fuh.. pnjg gile entry aku nie.. haha.. so far yang paling aku kipas-susah-mati adalah dari japan.. ini kerana aku memang minat giler dengan matsumoto jun.. hahah.. hensem weh... hahah.. taiwan punye version pun besh gak.. haha.. kalau nak tengok link tekan je kat name series2 tue..

so sila la kalau korang ade mase nak tengok citer nie kat 8tv.. tiap2 hari kol 8.30 pm.. haha.. nak japan version?? or taiwan?? mintak dengan aku.. haha...

p/s: malaysia x nak wat ke?? oho~