Monday, December 28, 2009

simpan2~

salam...

lame dah aku nak post entry nie... hahaha.. tapi lain plak yang aku post ari tue... hahaha... enrty nie pasal simpan.. korang pernah dengar kan peribahasa " sedikit-sedikit lama-lama jadik bukit"... lebih kurang macam tue la kot.. haha.. almaklum dah lame x blajar bahasa melayu.. hahaha...

1 hari tue dalam bln disember nie... ayah aku kuarkan 1 tabung.. haha.. nie tabung main2.. means x sungguh2 la.. ayah aku ye tabiat kalau belanja ape2 n then dapat duit 5 sen ke... or ape duit syiling, dier akan masukkn dalam 1 bekas... nak2 duit 5 sen.. lagi la beliau suke.. so tiap2 belanja dier simpan duit baki...

so dalam bulan ini, ayah aku tetibe rajin nak bukak tabung tue.. haaa.. skali amik ko.. berlambak duit 5 sen.. hahaha.. giler banyak.. mule2 adik aku rajin la nak kire.. senghal kot nak kire duit 5 sen.. aish.. bile dah dpat dalam seratus.. seratus okay... dier stop.. dah x larat nak kire.. hahaha..


~nie la longgokan duit 5 sen~

anggaran aku adelah dalam due ratus.. hahaha.. banyak wei.. 5 sen je... lame gak kot ayah aku kumpul.. hahaha.. 50 sen pun ayah aku suke simpan.. saje2.. n pernah dapat dekat 500.. wah... hahaha.. banyak wei.. tukar n then simpan dalam bank... hahaha...

so kesimpulannya.. sila la rajin simpan duit.. hahahaha..

p/s: anak dier suke boros plak.. oho~