Wednesday, December 9, 2009

same je~

salam....

semalam keluarga aku termasuklah aku pergi ke mrsm kuala kubu bharu.. ade ujian penilaian kecenderungan ke tingkatan 4 untuk mrsm... so aku pun dengan gedix nye follow la mereka... aku bertolak dari rumah kira2 pukul 10 pagi.. so dalam pukul 12, kami sudah sampai kat sane... dalam gak mrsm tue.. n dekat dengan bukit... agak nyaman suasana kat situ.. n kebetulan pula, ade lagi pelajar spm yang ade paper last time tue...

sesampai je kat sane, ronda2 la sikit then solat zuhur, n antar la my sis ke mrsm tue... eh... tetibe panjang plak entry nie, rase macam nak cerite bende lain, lain plak yang keluar... hoho...

mrsm, asrama sains, integrasi or ape2 yang berkaitan dengan "berasrama penuh" selalu nye dipandang tinggi kan?? betol x?? n sudah tentu la menjadi impian ibubapa nak antar anak2 mereka di situ.. tapi kadang2, bagi mereka yang x punya peluang walaupun results nye agak2 okay macam mane plak... kadang2 murid sekolah biasa nie x dipandang dengan sebelah mata pun...

nie berdasarkan pengalaman aku sendiri... environment aku sebelum aku melangkah ke alam universiti selalu mempunyai pandangan, budak asrama penuh je pandai.. layak masuk u.. abis kami yang dari sekolah aliran biasa nie kurang pandai atau x layak??? ye, memang aku akui, dulu sekolah aku yakni SEKOLAH MEN. KEB. SUNGAI BESI, antara sekolah yang dianggap mempunyai rekod yang x besh...

tapi itu dulu, zaman2 yang teramat dulu... tapi skrang batch aku serta batch yang terdahulu dah buktikan kami murid biasa masih mampu melanjutkan pelajaran ke u... memang aku x sepandai budak2 yang dapat tajaan mara, jpa or ape2 tajaan ke luar negara.. tapi kami berusaha untuk ke menara gading.. cewah.. emo plak..

kawan2 aku, ramai yang melanjutkan pelajaran... ade yang amik doktor... kat malaysia lagi tue, bayangkan la pointer dorang masa kat matrik, hampir2 ke 4... ade gak yang amik dentist tajaan mara ke indonesia... yang menyambung pelajaran kat unversiti tempatan pun ramai...

so bagi aku, asrama or x same je... cume kalau di asrama ade yang memantau kita dan environment kita untuk study lebih selesa.. manakala untuk aliran biasa, mereke kene lebih berusaha lebih kerna kalau salah pergaulan atau keadaan akan memberi hasil yang x besh.. ape2 pun semue same je... usaha itu yang penting..

p/s: angin berblogging sudah tiba.. oho~