Tuesday, December 29, 2009

buku2~

salam...

hari nie aku rajin.. hoho.. sempena nak hujung2 tahun nie, aku pun menyibukkan diri untuk mengepost entry kat blog nie.. hoho.. kali nie pasal buku pula.. seperti sedia maklum muke aku nie susah nak lekat kat buku ilmiah.. hahaha.. so aku lebih lekat kepada novel.. ilmiah gak ape.. besh woo...


~macam nie la cover 9 nyawa~

okay back to da topic... kali nie aku nak citer skit pasal 1 novel.. nak kate baru x juga.. tapi baru gak.. tajuk dier 9 nyawa... ape yang 9 nyawa tue?? haha.. nak tahu sila bace sendiri... haha.. tapi ape yang aku boleh cakap citer nie okay.. aku dah muak dengan novel2 cinta.. yang mendayu-dayu.. aaahhh.. tue zaman aku masih belum cukup umor ok la kot...hoho..

novel ini hasil karya Ramlee Awang Murshid... novelis yang aku sangat suke.. mostly novel beliau thriller... hoho.. ade gak unsur2 cintakan agama.. i liked it.. hoho.. x la asyik cintun2 nie.. huhuhu... seyes... aku memang minat trilogi bagaikan puteri.. ade 3 novel bersiri yang bagi aku macam giler besh la.. hoho...

1st skali.. tajuk dier:- bagaikan puteri... seyes memang besh.. aku sangat2 la suke ngan watak 'laksamana sunan'.. bisa cair jantung hati.. ah,, stop it,.. x mo mentioned lebih2.. kalau nak tau pasal sinops.. sila la klik kat tajuk novel tersebut.. hohoho...

then sambungan dier plak.. novel nie bertajuk cinta sang ratu.... nie pun aku suke gak.. waaaa... sedih tol.. aku pun x tau macam mane aku boleh emo bie bace novel nie... klu nak tau klik lg link diatas.. hoho..

yang third plak bertajuk hijab sang pencinta.. nie pun sekuel gak... pergh.. nie yang paling meruntun jiwa aku... kalau aku.. aku bagi 5 bintang untuk yang nie.. sangat2 la besh.. sedih gak.. yang lain pun besh.. hoho...
 
senang cerita.. aku memang suke dengan gaya penulisan beliau.. sebenarnya ade banyak lagi novel2 yang dah dihasilkan.. n semuneys aku suke.. thriller... n aku ade gak dapat information dari novel yang macam nie... n kalau x silap akan keluar lagi 1 novel.. hero yang same cume heroin sdah tukar.. pasal laksama sunan gak.. oh tidak.. besh2..
 
so kalau ade sape2 kate novelis melayu x besh.. merapu.. aahh.. tue semue tipu.. maybe ade sorang due yang suke berkhayal dalm dunia dier.. so biarlah... tapi percayalah.. tulisan beliau memang beh.. seyes... so silalah cube untuk membaca karya melayu plak.. haha... jangan agungkan sangat karya asing samapai lupe karya kite.. ohho...

p/s: aku pernah bercita-cita nak jadi penulis novel.. huh~