Wednesday, March 24, 2010

.benda jadi best biler....

salam...

benda akan jadi besh bile kite berusaha. yap, berusaha. walaupun benda itu kecil tapi biler kite sendiri yang buat, kite akan rase hepi dan puas dengan ape yang kita dah buat. sebagai contoh, bile nak test aku akan try untuk faham ape yang telah diajar. aku akan cube untuk ingat, aku akan cube untuk buat. bile test aku cube untuk buat sendiri ya, tanpa bantuan toyol barangkali.tapi bile dah habis test, result yang aku dapat rendah. 

ape perasaan aku?? aku rase hepi, bukan kerna markah aku rendah atau ape. tapi kerna aku buat dengan usaha aku sendiri. ya, aku buat sendiri. mungkin aku patut berusaha lagi lebih, untuk paham ape yang aku sangka aku paham. tapi yang pasti ape yang engkau lakukan itu yang akan engkau dapat. itu mungkin boleh menjadi bahan bakar semangat kita mungkin.

aku bukan lah nak kondem orang yang membawa toyol ke ape ke. itu hak mereka, yang pasti aku rase puas walaupun ape yang aku lakukan itu sedikit tapi atas usaha sendiri. begitu juga dengan bende lain, jika kite yang berusaha pasti akan jadi lebih best bukan???

mase kecil2 dulu, kalau aku mahukan handphone yang agak2 canggih aku kene keje. ya, aku x boleh main mintak je. so dengan duit tue la aku beli, n hasilnye sungguh puas. so, kite patut tetap berusaha. jangan mudah putus asa dengan ape yang kite lakukan. so sila berusaha ya.

p/s: moral?? berusaha ye.. :)