Friday, March 12, 2010

.kenape kau suka balik rumah??.

salam...

kenape kau suke balik rumah?? tiap2 minggu kau balik, kenape ek?? itu adalah sebahagian kata2 yang keluar dari mulut rakan aku. ya, aku akui hampir tiap2 minggu aku balik ke rumah. even kalau ayah aku x dapat ambil aku kat uitm, aku rela bersesak-sesak merempuh manusia kat ktm semate-mate nak pulang kerumah.

maybe ade orang akan kate yang aku nie anak mak la ape la. ye betol aku nie anak mak aku, kalau x anak sape lagi. btol x?? bagi aku dapat pulang kerumah, tengok muke parents aku dah cukup untuk aku. ya perasaan yang aku x dapat bagi tahu. perasaan lega barangkali.

dulu aku penah bercita-cita nak melanjutkan pelajaran kat sabah or sarawak, yela konon2 mahu jauh dari keluarga. tapi ayah aku berkeras untuk aku apply kat sini je, n aku bersyukur yang aku apply kat sini. aku x tau la kalau jauh macam mane lagaknye. ibu aku tempat aku berkongsi cerita. aku x mempunyai kakak untuk berkongsi cerita. adik2 aku?? hanya cerita artis2 jepun menjadi perhatian mereka.

dulu semasa di matrik, paling kurang 2 kali dalam sebulan aku akan pulang kerumah. penat ke, sibuk ke, aku tetap akan pulang. x kire, nak balik jugak. nak2 bile time nak final, lecturer aku penah berkate, walau sibuk macam mane pun, time nak final pulang la sekejap untuk mintak restu ibubapa.

so aku pun pulang la, akibatnye mase kat u nie aku selalu je balik x kire final ke x. hoho. so kesimpulannya, kalau korang ade mase pulang la sekejap. kalau yang jauh n susah nak balik rajin2 la call parents korang. jgn asyik call balak or awek korang, sampaikan parents korang la kene call korang. ish melampau sungguh. sekejap pun dah cukup.

n untuk peringatan aku juga, supaya doakan kesejahteraan mereka. samaada mereka masih ade bersama kita atau pun tidak. doa anak yang soleh yang dapat membantu mereka. wah, panjang pula aku membebel disini. okay, skang sila smbung study itu. daaaaaa~

.saye sayang mereka giler2.

p/s: berbakti selagi ade peluang..