Friday, November 27, 2009


~Myu no Anyo Papa ni Ageru~

Myu no Anyo Papa ni Ageru~ ape nie?? makanan kah?? tajuk lagu kah?? atau .... haha.. ini adalah cerita jepun.. ala macam citer drama kat malaysia tiap2 malam sabtu tue.. tapi citer x kuar kat ctu.. hoho.. cerita nie tersangatlah besh.. mule2 aku malas nak layan gak.. tapi disebabkan hero dier matsumoto jun.. diulangi matsumoto jun.. aku pun tengok... kalau nak tahu maksud tajuk cerita nie, Myu akan bagi kaki dier kat papa dier.. lebih kurang macam tue maksud dier...

bile je tengok.. wah!! sangat2 la touching... lakonan matsumoto jun sangat2 la membanggakan.. karakter nie sangat2 lain dari cerita dier yang dulu macam gokuzen (season 1), hana yori dango atau pun kindaichi shounen no jikeno sebagai hajime kindaichi... beliau nampak mtang dalam lakonan nie... n for sure lebih2 la cute... n handsome.. oho..

aku layan citer nie sorang2, tengah malam plak tue.. pergh meleleh air mata aku... seyes x tipu...  bayangkan aku yang hati batu nie boleh nangis.. haha.. macam x caye plak...

okay.. back to da topic.. citer nie based on true story.. nie pun aku tau pas aku search pasal citer nie... cerita pasal yamaguchi hayato... beliau nie menghidap penyakit Chronic Inflammatory Demyelinating Polyneuropathy  aka CIDP... aku pun x brape tau pasal CIDP nie.. aku try bace kat wiki tapi x paham gak.. haha.. dah tentulah sebab aku bukan doktor okay.. beliau dalam citer nie sangat2 la hepi.. n dah berkeluarge serta mempunyai seorang anak perempuan yang super duper cute.. name dier Myu... kire macam keluarga tipikal yang lain... hepi.. bahagia.. so bile si ayah nie sakit.. keluarga nie sedikit sebanyak terganggu la jugak.. so dier n mama dier yang susah payah jage n beri semangat kat si yamaguchi yang kadang2 putus harapan...

CIDP nie penyakit yang jarang2.. macam lebih kurang sakit saraf gak.. cube bayangkan kaki n tangan x boleh nak gerakkan.. ape perasaan korang?? nauzubillah.. minta dijauhkan... dalam cerita nie dapat tengok kegigihan yamaguchi dalam proses rehabilitation beliau... macam baby yang baru blajar jalan.. semue kne blajar dari bawah... aku memang betol2 kagum dengan yamaguchi tue..

kesimpulannye, jangan mudah putus asa dengan apa jua kesusahan yang kita hadapi sebab akan sentiasa ada orang yang boleh menjadi dorongan kita ataupun tempat kita mengadu nasib.. dan yang paling pasti Allah adalah tempat yang paling sesuai kita berserah, ya kita sebagai makhluk tuhan yang lemah nie... x kan pernah lepas dari dugaan Allah.. yang penting tawakal n redha dengan apa jua dugaan.. pergh.. tetibe aku menjadi sorang yang seyes... hoho

kalau korang nak tahu yang menambah kesedapan cerita nie adalah matsumoto jun.. pergh.. muke dier dalam nie sangat2 la cute.. hensem pun ada.. alahai .. aku memang minat dengan beliau.. pergh.. tangkap cintan wei... hahaha.. kalau x caye g je type kat google.. kuar gambar beliau yang cute miut nie.. ohoho... so kepada mereka2 diluar sane silalah cari kawan2 anda yang gila cerita jepun.. g suruh kawan anda cari cerita nie.. n tengok.. sure besh...

~nie la beliau.. matsumoto jun~

kalau nak bace artikel2 yang aku amik kat tenet.. sila la klik kat perkataan yang kaler nie okay~ panjang plak entry aku kali nie.. hahaha..

p/s: tiap2 malam mimpi edward cullen.. oho~