Thursday, November 12, 2009

cerita berhari-hari~

yay.. akhirnye tamat sudah azab aku untuk semester ini.. 2 paper terakhir aku yang banyak2 menyiksa jiwa dan raga aku.... walaupun aku agak tertekan melihat soalan yang mcm besh tue.. tp semestinya lecturer aku lagi2 la tertekan melihat jawapan yang aku goreng... ditambah dengan fakta2 dan teori aku reka sendiri... hoho... lega2 jugak tapi membayangkan result nye boleh membuatkan anda diserang sakit jantung.. membuatkan aku x boleh nak tidur malam....

detik2 terakhir aku memhabiskan 2 paper tersebut sangat lah mencabar... paper yang berjaya memisahkan aku dengan laptop+broandband aku adelah:
  • ANALYTICAL SEPARATION METHODS (510)
  • OCCUPATIONAL SAFETY AND HELATH (OSHA)
memang paper ini killer paper bagi aku... dengan 510 yg membawa kepada 4 kredit ditmabah dengan carry mark yg nyawa2 ikan... serta dengan jawapan aku yang agak merapu+meraban+mencarot serta ditambah dengan fakta2 yang aku reka mase menjawab maka result yang bakal aku dapat hendaklah melepasi tahap FAIL... itu pun dah cukup...walaupun berhempas pulas menjawab past year, dengan harapan soalan yang lebih kurang same tapi semua sia2.. rupenye application yang banyak ditanya dari teori itu sendiri... redha je jawapan yang tepat...

OSHA plak... aku dengan berani serta berkeyakinan tinggi mula membuat soalan2 spot aku sendiri... dengan harapan segala spot yang aku buat tue keluar.. menghadap je kertas soalan kaler putih itu terus je aku tergamam, lain dispot lain yang keluar.... sempat gak aku mengira2 markah yang aku akan dapat..  mase 3 jam menjawab aku gunekan hanyalah 2 jam je... selebihnye aku pura2 mencari jawapan.. hahah.. psycho orang kiri dan juga kanan... harapan aku... biorlah paper nie lulus dengan jayanya....

selesai je paper last aku terus pulang kerumah... kes x sabar nye pasal... rindu kat rumah+laptop+broadband... padahal baru je tinggalkan 3 hari... kunun2 mau fokus study... aish... cuti sem nie tidak boleh bersenang lenang... surat untuk latihan industri aku sudah dikeluarkan... waaaaa.. praktikal la jawabnye.... tahun depan semasa cuti sem 4... selama due bulan kene hadapi praktikal... waaaa.. soram... mane nak cari company2 chemical lagi... waaaaaaa.....

oleh itu walaupun kene start cari tempat praktikal... cuti nie aku nak on9 sampai lebam... hahha... tidak lupe juga kepada tv kat rumah aku nie.. siap korang... nie senarai cerita yang aku x boleh miss:
  • CSI-miami
  • supernatural
  • chuck
  • citer japan
hahah.. csi musti x boleh miss.. lately nie yang season baru just miami je... yang lain semua ulangan... klu chuck n supernatural pun besh gak.. hero2 yang hensem.. hahah... citer japan jdi kewajipan aku tgk.. thankz kepada atie bg aku bnyak citer japan... haaaa lg 1 cerita yang aku tidak mahu miss...NEW MOON~.. yang akan release kat malaysia 23/11 kalau aku x silap.. hope cerite nie segempak dalam novel tue.. sweet sangat2.. x sabar rasenye... haha.. jom g tgk ramai2~ oklah aku rase dah cukup pnjang aku merepek dalam entry kali nie... daaaaaa~

p/s: ade sape2 nak belanja aku tgk new moon???

No comments: