Tuesday, November 24, 2009

munge~

pada satu hari.....

mak aku: ada cepat, mari sini!!!
aku: ye2.. orang datang nie (dengan keglabahan aku datang ke balkoni)
mak aku: cepat2... ( sore bliau makin x dapat aku gambarkan)
aku: ade ape ibu??? ( sambil buat muke ingin tahu)
mak aku: nie ha pokok orkid dah berbunga..lawa x??? ( tunjuk dengan muke bangga)
aku: la... nape letak kat dalam????
mak aku: sebab hari tue dah janji kalau berbunge ibu letak dalam...
aku: laaa.... letak2... tapi geli la tengok bunge tue...
mak aku: ade pulak... bukan ade cacing.. amik gambar tau... lawa tue....
aku: nak wat ape??? okay orang amik...


nie munge yang aku ckap.. 1 kuntum je...

actually pokok orkid nie ade orang bagi.. setelah beliau bela tak jugak kuar bunge... so mak aku dengan x sampai hatinye ambil la... kasi tanam n jage... tup2... dengan kuasa Allah.. pokok tue nak la berbunge.... punyalah hepi mak aku... oho...

tapi aku plak lain cite... aku memang geli dengan bunga... kalau pokok beso macam pokok balak x plak aku geli... tapi kalau macam bunga ros ke.. bunga raye ke.. aku memang geli... suruh la pegang x kuase aku... hahah.. untung sape yang jadi laki aku nanti..x payah bagi bunga...

nie aku jumpe kat internet... Anthrophobia - Fear of flowers... nie term dier je.. article x plak aku nak cari.. oho... adekah aku tergolong skali??? tet... hahah.. x tau la plak..
p/s: bunge ros tetap comey.. oho~

No comments: