Tuesday, April 6, 2010

bende jadi x besh biler...

salam...

benda jadi x besh bile kau tiada etika untuk berkawan. entry nie macam personal plus umum skit. oh ye, kadang2 dalam berkawan ini perlukan etika. bukan ape, kite berkawan untuk jangka mase yang lame bukan?? x kan la orang nak berkawan jika kita sendiri x reti nak berkawan??

kadang2 menjadi pantang larang bagi aku, jika ade orang yang cube memburukkan orang lain. ye, padahal orang yang kau burukkan itu aku dah kenal lebih lame dari aku mengenali orang yang cube memburukkan itu sendiri. fuh, bace 1 nafas ye, aish. yang itu x pe lagi tapi kalau, orang itu cube meraih perhatian orang lain dengan memburukkan orang lain. or mungkin menceritakan keburukkan orang lain. lagilah aku menyampah.

oh hello, kalau kau mahu memburukkan or mungkin kau mahu bercerita tentang 'kawan' yang engkau tidak suke, please okay, cerita la dengan orang yang bukan kawan, 'kawan' kau itu. ini tidak, engkau cerita dengan orang yang berkawan dah lagi lame dari engkau sendiri. sedikit sebanyak kau seperti membodoh serta membangangkan diri engkau sendiri. buat malu diri sendiri okay.

kadang2 ade perangai kita yang susah nak diterima oleh orang lain. tapi biler orang sudah mula untuk menerima engkau, adelah sepatutnye engkau cube untuk tidak menyakitkan hati orang tersebut. ini tidak, engkau masih cube menyakitkan hati orang yang dah mencube untuk menerima perangai engkau yang ntah ape2 itu. ah, tolong la faham okay. ya, mungkin betol kadang2 kita sendiri x sedar jikalau perangai kita itu sendiri menyakitkan hati, tapi jika mulut kau sendiri yang macam puaka, seperti engkau  mengutuk melibatkan emak ayah ape kes bukan??? dan juga tolong la jangan nak membangga diri, kalau tuhan nak tarik tue bile2 mase je ye. 

kadang2 orang yang kate2 tuela orang yang nak peduli pasal engkau. nak harapkan orang lain, mungkin kau tue hanya batu yang boleh berkate2 bagi mereka. tolonglah hargai orang lain, jangan asyik fikir kau saje yang betol. ah, memang x boleh berkawan dengan orang macam nie. huh, ok baik aku berhenti sebelum aku mencarot. aish~

.aku okay kawan dengan mereka macam ini.

p/s: padanlah orang x nak kawan dengan kau..

11 comments:

misz FaTiN said...

erm..kadang2,,kawan itu susah untuk dimengerti..
tapi saya menyokong ape yg anda perkatakan..
mungkin,,die hanya hidup dgn dunia nye sendiri tanpa menghiraukan perasaan org lain..ahh..itu tidak adil...die perlu diberi pengajaran supaya die sedar..!!!
kite sepatutnye menghargai kawan kite..persahabatan itu adalah sgt indah..i luv all myfrenz..=)

alyie said...

wassup..adah.. ko yg terbaekk.. inilah tulisan pena ko yg sangat2 memahami jiwe aq.. huhu.. betol ckp ko uh.. kekadang ade gak pattern kwn yg 'merajuk' ngan kite pas uh luahkan kat org laen yakni org yg kenal kite gak.. n bile bende uh tersebar macam r kite ni dahsat sgt..tah pa per.. pengalaman ni buat aq smakin menyampah nk kawan ngan dye balik.. mintak maap pon x reti.. berbalik tanye, ko marah kat aq ae?? macam aq da ready utk jawab soklan bodo uh.. law aq senyappp uh means aq mara r.. tanye soklan bjak sket!! --sorry, aq pon ngah hangin.. at least i found someone who is understand my feeling..

sAaDaH HaMiD said...

atentika... itulah pasal.. kalau dier dalam dunie dier tanpe mengaco dunie orang lain aku x kesah.. aku hormat, nie smpi nak kaco dunie org lain gak.. ntahla.. aku pun x faham dengan pemikiran dier.. hahaha

sAaDaH HaMiD said...

alyie, aku macam kenal kau.. tapi takot salah plak ye.. hahaha.. itula, manusia lain dari yang lain, kadang2 kite cube nak faham dier... nak cube kawan ngan dier, tapi dier yang carik alsn untuk buat aku mnympah dgn dier... aish, mcm mane nak jwab soklan ko ye.. aku x sure ko tue sape.. hahaha...

~alyie~ said...

hahaha.. actually aq ngah bengang ngan teman di kolej dulu.. apehal tah.. maybe dye asik pikir dye da cukup perfect n tak pernah dikondem so sng2 je dye kondem org lain kat kwn org uh.. what the heck.. tu yg aq hangin ngan dye uh.. aq law mara mmg senyap je.. tu yg sikit2 dye tanye aq, ko marah kat aq ae... aq benci soalan nih.. nyampah!! bek aq dok kat sekolah dulu.. zaman sekolah lagi indah

.fateha aziz. said...

ko ta suke kawan nan aku ke? tetttt. *pesal gamba aku tade.* hahahaha. ngengadew ;p

sAaDaH HaMiD said...

alyie.. sapekah engkau.. care kau ckp mcm ko kenal aku.. aish.. bnyak sgt skol aku.. smpi x tau mane 1 ini budak.. hahaha... zman skol.. memang indah.. aku x blh lupe zman skul beb... senghal2, gile2.. tapi budak2 ini tetap sempoi... waaaaa... rndu beb...

sAaDaH HaMiD said...

teha.. bukan tat suke... hahaha.. ko selaloo x de time kuar.. sob2... sob2... hahaha.... ko okay ape.. besh jek kwan nan ko...

.fateha aziz. said...

haha. adah mao amek ati i ka? haha. aku rase baru sekali kot join korg kuar. al maklumlah..umah i jaohhhh..huhu :'(

sAaDaH HaMiD said...

aha.. itulsh teha.. x sempat mau kawan lame2.. hehehe.. bru kawan kejap, aku blah.. g bts.. haha.. aku masuk ko blah plak.. aha... main lari2 ye kite..

.fateha aziz. said...

tahu takpe. tape, kite leh jage friendship kite. walopon jaoh, n kawan kejap jek. haha