Monday, May 24, 2010

.souvenir dari bali.

salam..

wah, lame sudah x merapu disini. busy la konon2 nye. bali?? besh kan tempat yang bernama bali. nak2 kalau g honeymoon, wah tertibe masuk bab honeymoon plak. apekah?? hoho, sebenarnye kakak2 dan abang2 senior kat tempat aku praktikal baru je pulang dari bercuti di bali.

last week, 3 hari starting dari hari rabu hingga la jumaat, aku dan 3 orang lagi budak praktikal bersama dengan abang2 dan kakak dari admin dan juga sampling tinggal kat lab. kat lab tinggal aku dan sorang dak praktikal, and lagi 2 tinggal kat sampling team. sunyi sepi lab time tue.

3 hari beb, tanpa senior. agak gelabah gak bila nak wat test BOD, preparation yang agak2 x sure lagi. nasib baik dengan pertolongan kawan aku yang tolong bertanya kat senior dorang maka siap jugak test BOD tue. kredit to paan!! thankz beb. 

so stakat 2 minggu aku praktikal, 3 test yang aku boleh jalankan sendiri tanpa pengawasan senior2 nie pun hanya sample dari tempat2 tertentu jek. test2 itu ialah aluminium, e-coli, dan BOd. yang BOD nie sebab dorang nak g cuti, so aku wat kan tok mereka. nie semue test untuk water sample ye kawan2. hari ini lak aku baru belajar nak wat test boron ngan digest sample. ade lagi 2 test aku kene blajar untuk 2 minggu.

wah, tetibe entry aku dah lari jauh dari topik. aish, so hari ini senior2 aku dah pulang so dorang kasi la souvenir dari bali. dapat la keychain, gelang ngan peti ais nye magnet. pape pun thankz!! oh, tetibe rase nak stop. ohoho.

. nie lah bende2 tue. 

p/s: wah besh gak bile dah keje nie.. oho~

2 comments:

r@ted-X- said...

Waahhh.. ade jgk ekh.. =)

Saadah Hamid said...

hehehe.. mestilah ade.. kenangan kat a&a tue...