Tuesday, July 14, 2009

kakiku~

sdah lame aku x 'mnupdatekn' blog ini..
sdah naik swang kot....
huh..... lately nie x de bnde besh yg brlaku....
but2... smthing bad happen kat aku...
*sigh.. n ia amat2 memalukn....

mcm klakar+memalukn+mnyakitkn....
huh... actually mase kat fac......
aku jth.. n ia jdik mcm tue je....
sedar2 aku dah kat lntai....
both of my leg really in pain..
*sigh... mase tue rase mcm nak jerit je...

aku sgt2 malu.... huh...
n yg best both my leg 'terpeleot'....
serentak mase aku jth.....
n hasilnye... both kaki aku bengkak...
n ia sgt besh krane.....
after that xcident... aku ade 2 lg klas....
n keadaan muke bumi uitm sgt2 la indah n mncabar jiwa aku....
bnyk tangge yg aku kne lalui...
naik n turun... huh..

nsib baik aku msh blh heret kaki aku ini...
prjalanan yg hnye lbh krg 5 mnit...
aku rase mcm dkat 15 mnit aku ambil....
thankz a lot kat kwan2 aku....
korang besh kot tmn aku spnjang prjalan...
yg mcm sipot tue itu.....
thankz bnyak kat:
fana,ainnur,siti,liza n senah.....
thankz 4 helping me sis!!!!!!

n mase blik aku sgt lucky....
thankz 4 atie.... krane bliau aku x perlu nak brgaduh...
mcm singa lapar... kat dlm bas itu.....
thankz again....

mase aku blik... ku check again that leg...
*sigh... sgt nyesal x g ke klinik...
mcm makin bengkak....
huh.. sok mau g klinik uitm....
n rase nye aku x g ke klas...
sgt nyesal... huh....
coz fac aku atas bkit...
so a lot of stairs yg aku kne lalui...
huh.. takot mkin bengkak...

p/s: mase jth n sakit.. aku membebel bnyak gak.. but then i realise that nie smue 1 hikmah... tuhan bg ujian kecil je... so aku kne redha... x mo membebel k saadah.. just rest.. n elok.. then g kuliah blik.. huh.....

3 comments:

hil said...
This comment has been removed by the author.
hil said...

swelling/edema <-- increased vascular permeability
pain <-- chemical substance(bradykinin and protaglandin)
erythema/redness <-- vasodilation
warm <-- high blood flow

cause/etiology: physical trauma-terjatuh

mechanism: blablabla...

Pearl said...

weyh adah!
asal blog ko susah na comment ar?
huhu