Sunday, September 27, 2009

berghaye tnpa drncang~

~aku.mas.wawa.ateh.bda.awie.odd~


aku dikejutkan dgn pngilan telefon~
mase aku ngah2 sibuk ddapur itu~
"wei jom g ghaye rmh mas"~
itu kate dari awie~
make aku pun dongan sonang lenang nye g la~
dengan menaiki kete bapa abid~
begerak la kami dgn kete itu~
pemanduan berhemah abid dlm membawa kami~
seramai 5 orang dengan semuatnye~
akhirye tiba dengan selamat drumah mas~
......................................................................................................................................

setibanye dirumah mas~
berbekalkan dgn bebelan odah~
dpat gak kami menghadap laksa n kuew teow greng~
konyang yg amat~
meneruskn perjalanan yg x drancang ke rmh huda~
rakan lame ku yg dah lame x nmpak~
sempat brkenaln dgn bakal laki ateh~
mneruskan prjalanan dengan kerumah abid dan wawa~
wawa, kawn lame mase sek ren~
juga jran abid~
..................................................................................................................................
melawat rmh mereka~
minum dan mkn dgn knyang kmudian kermh ateh~
dtg dgn tetiba~
sesudah mkn kek import dri serawak~
kermh awie pula~
mkn dan mnum smpi kenyang~
brgerak kerumah odd~
dgn muatan yg sdh trlebih di dalm kete itu~
sempat beramah mesra dgn kucing odd~
.....................................................................................................................................
akhirnye rmh penutup~
rmh aku rmh trakhir untk kali ini~
smpat mnum ribena barang secawan due~
usai solat brgerak plg kerumah masing~
wlupun tnpa drncang~
ghaye kali nie tetap meriah~
tetap ditambah oleh kami dengan~
............................................................................................................................
kesewelan odd~
kesenghalan ateh~
kematangan abid~
kejawaan awie~
kecoolan mas~
kesengetan aku~
besh2 kwan ngan korang!!!!!!

p/s: ghaye sdah abis~