Saturday, October 12, 2013

The Master's Sun



Salam.

-The Master's Sun-

Last few days, habiskan masa tengok kdrama, 'The Master's Sun'. Actually x de niat nak tengok sendiri, sebab selalu tunggu supplier bagi. But, since ramai tlist dok kata drama nie best so try la tgk. N sebab hero (So Ji Sub) die agak cool. Lol.

Genre die, horror-romantic-comedy. So, ade part yang kelakar. Especially, interaction di antara hero dan heroin (Kong Hyo Jin). Rumusan dari filem nie, heroin ade ability untuk melihat hantu after koma selama 3 tahun. So, bila jumpe hero, n dorang ade skin ship hantu tue vanish. Since that, heroin anggap hero sebagai pelindung. So, untuk eps awal2 ade la tunjuk macam mane die tolong solve problem hantu2 tersebut, dan untuk setiap kes tue kadang2 sedih. 

Drama nie dari SBS, so sape2 ade One HD boleh la tengok. Tgh airirng lagi rasanye. Tapi kat South Korea dah habis. SO sape nak tgk awal2 p blog nie 'http://mizz-ad.blogspot.com' ade torrent dan subs kat situ. Overall boleh bagi 8/10. Cause 2nd last n last eps agak kurang memberangsangkan. Tapi, still okay n awesome especially time kes hantu2 tersebut. 

P/S: Prefer character So Ji Sub dalam Ghost dari The Master's Sun~

Monday, October 7, 2013

.Hiatus.

As salam. 

Long time not see rite? Haha, currently I'm leading a quite busy life. Busy sebab sibuk nak prepare lab. All those kind of procedure, forms, meeting with lab assistants, n not to forget beloved SV. Kalau x de aral melintang, this is my final sem. Mudah-mudahan dipermudahkan. 

So, selama menghilang ni, boleh la dikatakan sebagai hiatus kejap. Lol. Actually x de bende interesting berlaku. So, stop n rehat from blogging. Insyaallah, ade masa akan kembali. Since blogging nie dah jadik macam satu diari. So sayang nak stop n delete this blog. Will continue even lambat sekalipun. 

P/S: dah gila dengan Shinhwa. ^^~

Thursday, September 12, 2013

.6 years.

As Salam.

First posting for this year, but the first post is not happy one. 6 years relationship finally break off. Tak penah rase sakit macam ni. Sakit yg mencucuk-cucuk hati. Ya Allah, kuatkan hamba-Mu. Rasenye hubungan tue mmg tiada jodoh. So better cut off sekarang kan?

6 tahun, lamae x lama. Tapi nak buat mcm mane dah x berjodoh. Jiwa pun sakit, so stop jelah. Already buang segala yg berkaitan except 1. Adafie, I will use this nickname. Wish u all the best n Gud Luck.

Now, my focus are on my life/career. Shuld help my family, and I will try to achieve my mom dream/ my dream!

P/S: X sangka sakit sampai boleh meleleh air mata. Ya Allah. Kuatkan hambamu. 

Friday, December 28, 2012

.Study week, tapi x study week.

Salam

This week sepatut nye dh start study week. Tapi kami2 x start lagi. Hoilah, tinggal lagi 2 test n 1 esemen plak tue. Nasib baik tinggal next week. Pulun habis-habisan la jawabnye.

P/s: ku harap dapat la lulus untuk smbung sem 2. T_T

Sunday, December 23, 2012

.kegilaan terkini.

Salam..

Sekarang kemain gigih main game. Haha, snggup kot, x buat bnde lain. La nie tengah giat main popline n anipang. Game yg kene susun 3 org lbh combination. Haha, plng best popline. Sebab die punye ikon gabak2 compare dri anipang. So nk score lbh2 pn susah bila main anipang. Huhuhu
Kecik bebenor bila tgk ikon kat anipang.

So skang plng tinggi pn main linepop. Huhu. So chaiyok2!!

P/s: bateri cepat mati. T_T

.Ada, Tiada tapi seperti Ada.

As salam..

Long time no see. blog makin sepi. patut ke tutup n bungkus? tapi bila pikir2 balik, kenangan time kat u ade juga tulis kat sini. buat mase nie biarlah, kot2 hato terbuka. boleh la tgk2 ye x? oh, this week already study week. but, i got 3 replacement class and 2 test. aigoo. so tired. oh, n 1 more assignment  luckily without presentation. fuuuuuu. so, gud luck saadah. T_T

p/s: actually banyak nak tulis. tapi idea kooooosong. 

Friday, November 16, 2012

Baru2!

As salam..

Yay, finally hasil titik peluh keje dulu2 dpt gak reward kan diri sendiri. My very 1st tab. Last wednesday baru dpt. Syukur n suke gegila. Balik dri DOE kat putrajaya trus gigih p low yat. Nampak x keazaman disitu? Hehe

So mmg dah aim nak galaxy note 10.1 sebab beso n senang nk buat keje jugak.. huuu, smpai2 sane trus tuju n tanya ape patut n trus beli. Mule2 ingt nk amik kaler putih but then x jadik. Amik kaler ala2 metalik greg mcm gtu.

So far pki puas hati. Sebab mmg dh check lame dah. Hehe, pape pun alhamdulillah, dpt gak ape yg nak..

P/s: nasib baik blh sambung usb. =_='