Showing posts with label mylife. Show all posts
Showing posts with label mylife. Show all posts

Sunday, June 14, 2015

. I'm Back .

Assalammualaikum,

1 tahun lebih menghilang. Macam2 jadik, macam2 berlaku. Macam2 dah berubah. Sigh. Adv kat blog pun dah x boleh pakai. Kira macam hidup segan mati x mahu ini blog punya keadaan. Kawan2 blogging ramai dah stop. Top2 bloggers ramai dah slow2 update blog. I guess people change as much as technology change. But suddenly, the urge to write suddenly came back. So, maybe will start blogging again. Just untuk saja2. Like a diary kan blog nie pun. Slow2 kayuh.


p/s: Selamat datang Ramadhan. Tahun ini mungkin Ramadhan paling mencabar. Moga Allah permudahkan. Amin~

Thursday, September 12, 2013

.6 years.

As Salam.

First posting for this year, but the first post is not happy one. 6 years relationship finally break off. Tak penah rase sakit macam ni. Sakit yg mencucuk-cucuk hati. Ya Allah, kuatkan hamba-Mu. Rasenye hubungan tue mmg tiada jodoh. So better cut off sekarang kan?

6 tahun, lamae x lama. Tapi nak buat mcm mane dah x berjodoh. Jiwa pun sakit, so stop jelah. Already buang segala yg berkaitan except 1. Adafie, I will use this nickname. Wish u all the best n Gud Luck.

Now, my focus are on my life/career. Shuld help my family, and I will try to achieve my mom dream/ my dream!

P/S: X sangka sakit sampai boleh meleleh air mata. Ya Allah. Kuatkan hambamu. 

Friday, December 28, 2012

.Study week, tapi x study week.

Salam

This week sepatut nye dh start study week. Tapi kami2 x start lagi. Hoilah, tinggal lagi 2 test n 1 esemen plak tue. Nasib baik tinggal next week. Pulun habis-habisan la jawabnye.

P/s: ku harap dapat la lulus untuk smbung sem 2. T_T

Sunday, December 23, 2012

.kegilaan terkini.

Salam..

Sekarang kemain gigih main game. Haha, snggup kot, x buat bnde lain. La nie tengah giat main popline n anipang. Game yg kene susun 3 org lbh combination. Haha, plng best popline. Sebab die punye ikon gabak2 compare dri anipang. So nk score lbh2 pn susah bila main anipang. Huhuhu
Kecik bebenor bila tgk ikon kat anipang.

So skang plng tinggi pn main linepop. Huhu. So chaiyok2!!

P/s: bateri cepat mati. T_T

.Ada, Tiada tapi seperti Ada.

As salam..

Long time no see. blog makin sepi. patut ke tutup n bungkus? tapi bila pikir2 balik, kenangan time kat u ade juga tulis kat sini. buat mase nie biarlah, kot2 hato terbuka. boleh la tgk2 ye x? oh, this week already study week. but, i got 3 replacement class and 2 test. aigoo. so tired. oh, n 1 more assignment  luckily without presentation. fuuuuuu. so, gud luck saadah. T_T

p/s: actually banyak nak tulis. tapi idea kooooosong. 

Friday, November 16, 2012

Baru2!

As salam..

Yay, finally hasil titik peluh keje dulu2 dpt gak reward kan diri sendiri. My very 1st tab. Last wednesday baru dpt. Syukur n suke gegila. Balik dri DOE kat putrajaya trus gigih p low yat. Nampak x keazaman disitu? Hehe

So mmg dah aim nak galaxy note 10.1 sebab beso n senang nk buat keje jugak.. huuu, smpai2 sane trus tuju n tanya ape patut n trus beli. Mule2 ingt nk amik kaler putih but then x jadik. Amik kaler ala2 metalik greg mcm gtu.

So far pki puas hati. Sebab mmg dh check lame dah. Hehe, pape pun alhamdulillah, dpt gak ape yg nak..

P/s: nasib baik blh sambung usb. =_='

Thursday, October 4, 2012

.kembali.

as salam...

Lame dah x muncul kat sini. terbengkalai macam tue je. so far dalam mase beberape bulan kebelangkangan nie banyak bende2 berlaku. niat nak delete blog pun ade, sebab dah tinggalkan lame sangat. tapi bila pikir2 balik ade memories yang disimpan kat sini. so end up x jadik nak delete. biar kan je dulu. hehe.

p/s: hidup makin menacabar.

Tuesday, January 10, 2012

.teringin.

0 kate2 mereka
as salam..

sekejap je seminggu lebeh kita masuk tahun 2012 nie kan. haha, baru awal tahun dah kecoh pasal politik. yang sontot la, yg kene pecat la, yg rasuah dan macam2 yang. lagi. naik muak je. haha. okay stop pasal politik nie, ada pun x minat nak dok cerita pasal politik. x reti n x minat. hehe..

okay balik kepade tajuk asal, so sekarang ada still dalam mode job hunting n mode menunggu result. so kadang2 ade juga terdetik rase cemburu. yela, ade kawan2 yang memang x pernah nak minat job chemist dapat job chemist. ade gak kawan repeat paper 2 or 3 kali, dapat gak job yang best. fuuuuh, bila terpikir macam cepat2 istighfar. dah rezeki mereka. x boleh buat ape. hehe.

so kalau ade yang tanye ada x teringin ke nak keje. meh sini ada jawab, ada memang teringin nak keje n teringin nak sambung belajar lagi. ade paham??? so x payah la nak mengata ye. tiap2 malam dok carik kejo. tapi rezki masing2. ada yakin rezki ada akan ade. bersabar je. ^_^

p/s: tapi kalau time pms, sabar pun boleh hilang. so paham2.

Saturday, January 7, 2012

.perempuan yang emosi.

0 kate2 mereka
as salam..

okay, tetibe feeling down sorang2. my friends dapat tawaran jalani latihan kat terengganu, okay sekarang tinggal la sorang2 yang still blur2 x tau nak buat ape. lepas latihan dorang kne jalani praktikal dalam 6 bulan kat company terpilih. okay damn! feeling sangat2 down lah!

jap2, tp bukan feeling down pasal jeles dengan dorang ke ape.. bangge coz mereka dapat pergi. bagus kot program tue. waaaa, nak tunggu 30 jan nie macam lambat je, so buat mase sekarang just ikut je flow. pape pun aku doakan korang dapat jalani program tue dengan jayanye! wish u all the best la kawan! 

p/s: nanti2 blanje aku ye.. ehem ^^~

Friday, January 6, 2012

.bertambah lagi.

0 kate2 mereka
as salam..

okay tepat pukul 11.35 pm, 6th January 23 tahun yang lalu ada lahir di muka bumi Allah ini. alhamdullilah, masih berkesempatan untuk bernafas lagi. *gigih auto publish lagi.. hehe.. macam perkara yang berlaku sepanjang 23 tahun nie, tapi still x cukup pengalaman. ok, skang kiri kanan orang dah mula cakap2 pasal kawen, tunang, etc. oh, tidak saya masih muda n x matang nak uruskan bende yang tanggungjawab nye berskala sangat2 lah besar. 

Thursday, January 5, 2012

.be positive.

0 kate2 mereka
as salam..

entry emosi, maaf. kalau nak stop bace silakan. *tarik nafas dalam2. fuuuuu, ok lately banyak bende yang dirancang x jadik. banyak sangat2. semue x ikut plan yang dirancang. n setiap kali itu berlaku, setiap kali itu jugak try hipnosis diri sendiri supaya jadi manusia yang positif. sentiase ingatkan diri ape yang berlaku ade hikmah nye mungkin.

.tahun baru, blog lame.

0 kate2 mereka
as salam..

rasenye ini post yang paling latest untuk tahun 2012. okay dah basi n lewat 5 hari. wahaha, okay. kotak chatbox dah remove pasal dah x de yang free, if nak kene upgrade kepade yang berbayar. and once again ada x berduit so ada pun remove. miaha, ada yakin ramai je yang remove. haha, dah x lalu n x mampu sama macai i. hehehe.

okay, blogging dah lame, but still masih ditakuk yang lama. waha, niat nak tukar template x buat2 juga. still searching 4 simple yet attractive template. x suke yang serabut2. bling sane, bling sini. ops, maaf. ada x minat bling2 kat blog ada. bukan pade blog orang ye. hihi, okay still searching. harap2 jumpe. dah bosan dengan template nie, terlampau simple. 

ok, daaaa.

p/s: 31th January memang hari mendebarkan untuk ada. hope ade sedikit luck. mintak2!

Wednesday, December 14, 2011

.wordless wednesday.

as salam..

.aku stress.

p/s: berserah kepada Allah swt, memang ubat yang terbaik. 

Friday, December 9, 2011

.movie.

0 kate2 mereka
as salam..

semalam, ada n adik2 p nonton wayang kat mid valley. punyelah gigih pergi sampai2 kat mid pukul 9.30 am. hehe, nak ngelakkan ktm takot lambat. n nak kejar wayang yg before 12 noon. sekali terawal plak. hehe, smalam actually 1st time adik ada yang last, liyana tengok wayang. yeah she soooo excited u know. non stop talking psal wayang la, itulah inilah. hehe. 

Wednesday, December 7, 2011

.zaman dulu2.

as salam..

tengah blogwalking sane sini jumpe plak, blogger yang mude remaja. alahai, mude2 dah ade blog. bagoslah boleh memupuk semangat menulis nampak gayenye. heee, kadang2 rase comel je biler tengok n bace penulisan dorang. imaginasi tinggi, x stress bace blog orang mude nie. x dela penuh dengan segala makian, rungutan n love stories bagai. hee

Monday, December 5, 2011

.salah satu.

0 kate2 mereka
as salam..

sekejap je dah bulan disember, mase memang berlalu dengan cepat kan?? lap lip lap dah nak habis tahun 2011, dan semakin meningkat la umur ada nie. waaaa, nie dilema orang yang lahir awal tahun. kejap je rase dah tue. T_T

Saturday, December 3, 2011

.dilema/delima.

as salam..

wahaha, cabaran blog tue x sambung lagi. haha, okay2 after this ada sambung balik okay. haha, last thursday ade interbiu with TM, customer service rep. okay, alhamdullilah ada pass interbiu tue n sudah di offer kan untuk training for 35 days. okay, ape yang menjadi delima nye at the same days i got an email, about another interbiu. argh, nie interbiu yang memang ditunggu. so far ada dah p 3 interbiu, n this is the 1st interbiu dat offer me a position as chemist.

.Since the start of 2011 I've..

  • Gotten a new piercing
  • Dyed my hair.
  • Started a new relationship.
  • Ended a relationship.
  • Been on a long a car journey.
  • Passed an exam.
  • Met someone who’s now an important part of my life. 
  • Cried on someone’s shoulder.
  • Had a massive fight with a boy/girlfriend. 
  • Received flowers.
  • Had a Valentine.
  • Written a letter using pen & paper.
  • Gone to see a therapist.
  • Been prescribed medication by a doctor.
  • Read a really good book.
  • Gone to the zoo.
  • Spent too much money on unnecessary things.
  • Travelled by train.
  • Cried over a member of the opposite sex.
  • Spent the day out in the sun getting a tan.
  • Slammed a door out of frustration.
  • Had an anxiety attack.
  • Babysat for a friend’s child.
  • Had a BBQ.
  • Gone to the fair.
  • Gone bowling.
  • Seen a film at the cinema in 3D.
  • Gone on a date.
  • Been the only sober one on a night out.
  • Helped someone home after they had been drinking.
  • Stayed up all night.
  • Talked on the phone for over two hours.
  • Supported someone who’d received bad news.
  • Watched some kind of live sporting event.
  • Read an entire book in one day.
  • Bought a DVD the day it was released.
  • Eaten McDonald’s more than four times in a single week.
  • Cried as a result of exam stress.
  • Met some incredible new people.
  • Gone to great parties.
  • Fallen backwards off a chair.
  • Broken my glasses.
  • Worn a watch for the first time in years.
  • Cried over someone in my past.
  • Spent hours aimlessly browsing the internet.
  • Thrown up.
  • Cried over a film.
  • Gone out of my way to avoid an ex-boy/girlfriend.
  • Fought with someone in public.
  • Been in a relationship for a year or longer. 

Saturday, November 26, 2011

.tahun baru.

as salam..

salam maal hijrah 1433, diharapkan tahun baru ini akan membawakan seribu pengertian buat kita2 semue.. aminn..

p/s: esok anak buah nak datang rumah! yehaaaaa..

Tuesday, November 22, 2011

.Malaysia.



as salam..

tahniah Harimau Muda!! tahniah Malaysia!



.Malaysia.

p/s: balik baik2 ye (-_-)v