Tuesday, July 5, 2011

.ketabahan.

as salam..

hari ini, aku mulakan lagi langkah baru dalam hidup.. doakan aku mampu hadapinya.. ya takot untuk tidak mampu untuk hadapinye.. fasa permulaan untuk mencari sedikit duit poket mungkin, harapan setinggi gunung supaya duit yang tidak banyak ini dapat membantu aku meneruskan cita2 menuntut ilmu.. dan juga sedikit harapan agar ade pengalaman yang dapat digunakan nanti... haraplah..

aku memang dahagakan ilmu, walaupun dulu hati penuh cacian dan makian bila kene bangun awal pagi untuk mandi dan ke kelas.. ya, cacian dan makian kerana kegigihan bangun pagi tetapi otok kosong yang dibawa... semakin banyak yang dipelajari semakin banyak yang kita x ketahui.. kata2 seorang sahabat membuatkan  azam aku semakin menebal.. harap tabungan aku cukup dan dapatlah diterima nanti... amin..

lastly, nasihat untuk diri sendiri persetankan ape yang dikate oleh orang sekeliling, manusia selagi mempunyai mulut, mereka memang susah hendak mendiamkan diri... selagi bersuare, selagi itu akan mengata.. percaya diri sendiri kunci kekuatan diri sendiri... berusaha! jangan sekali kau putus harapan saadah!!

p/s: banyak perkara yang berlaku kebelakangan ini membuatkan jiwa dan perasaan aku menjadi lemah...

No comments: