Monday, August 23, 2010

.mati itu pasti.

salam...

lagi sekali dah lame nak post entry nie, dalam 2 or 3 hari yang lepas. ada dapat mesej dari kawan mase matrik dulu, berita yang sangat2 buat ada rase terkejut yang amat. seorang kawan ada, dari matrik dulu telah pergi menghadap illahi. mase dapat mesej tue, rase speechless sangat2. terkedu dan x tau nak balas ape biler dapat mesej tue.

tapi, akhirnye ada sedar yang mati itu pasti. ya, pada usia yang baru mencapai 21 tahun, Allah lebih sayangkan arwah dan telah mengambil nye dahulu. yang membuatkan ada terkilan, arwah dah pergi dalam bulan jun hari tue. tapi ada baru dapat tahu dalam bulan ogos ini, sedikit sebanyak ade rase terkilan. tapi allahdullilah, ade juga kawan2 ada yang masih ingatkan ada dan bagi tahu ape yang berlaku.

khabarnye arwah kene penyakit Systemic lupus erythematosus (SLE). satu demi satu organ badan arwah mule x berfungsi sampai la arwah pergi. penyakit ini kalau dikesan awal, insyaallah masih boleh dibendung, tapi seperti yang kita tahu ajal maut semue di tangan tuhan, kita manusia hanya mampu berusaha. 

cousin ada, alhamdullilah masih panjang umurnye walaupun 1 kidney dier kene buang akibat SLE ini. itulah, kita manusia hanya berusah hanya Allah yang menentukannye. berbalik kepada arwah, ada hanye sempat kenal arwah sampai 1 sem sahaja. walaupun sekejap, tapi kenangan yang sedikit masih terpahat di minda. senyuman arwah dan gaya arwah masih segar di minda. semuge arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. al-fatihah...

.kenangan dulu2.

p/s: ya Allah... masih adekah aku untuk ramadhan berikutnye....

No comments: